Registrere søknad manuelt
Som arbeidsgiver, for å registrere en søknad manuelt på en stilling:
- Gå inn i stillingen du ønsker å registrere en ny søker til.
- Trykk på «Ny søker» og velg «Registrer ny søknad».
- Hak av for «Har samtykke fra kandidat» for å bekrefte at kandidaten har gitt samtykke til å bli elektronisk registrert. Legg også inn en beskrivelse av hvordan samtykke er innhentet. Dette må gjøres før du kan gå videre i registreringen.
- Trykk «Gå videre» for å legge inn søknadsbrev og annen informasjon.
- Velg «Lagre og gå til søkeroversikt» for å lagre informasjonen du har registrert.
Søknader som er manuelt registrert vil fremkomme av loggen.
Redigere en manuelt registrert søknad
Saksbehandlere kan også redigere manuelt registrerte søknader.
- Åpne søknaden
- Trykk på «Rediger søknad»
- Gjør nødvendige tilføyelser/endringer i søknaden og trykk på «Lagre og gå til søkeroversikt».
- Endringene er nå lagret.