Be søker oppdatere søknaden sin

I noen tilfeller kan det være hensiktsmessig å be søker om å oppdatere søknaden sin etter søknadsfristen har passert. Søkeren vil da få en mulighet til å gå gjennom søknadstekst, vedlegg og CV dersom det er nødvendig.

  1. I søkeroversikten haker du av for de søkerne du ønsker skal oppdatere sin søknad. 
  2. Trykk «Be om oppdatering».
  3. Velg blant egendefinerte maler, eller bruk standard mal. Innholdet i meldingen kan endres/spesifiseres.
  4. Om det er ønskelig at mottaker skal kunne svare på meldingen så kan du hake av for «Mottaker kan svare på melding».
  5. Trykk på «Send» for å sende meldingen.

Søker vil motta en epost som inneholder en link som er gyldig i 48 timer fra utsending. Søker kan via denne linken gjøre endringer i søknaden sin og laste opp nye vedlegg.

NB: Søker vil få status «Oppdatert» i søkeroversikten når søknaden er oppdatert. Søkere som ikke oppdaterer søknaden sin vil ikke få denne status.

 

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse