Oppdatere innsendt søknad

For å oppdatere en allerede innsendt søknad før søknadsfristen er gått ut, må du sende en ny søknad som erstatter den du har sendt inn tidligere. Benytter du fremgangsmåten under slipper du skrive søknaden på nytt, og trenger kun legge inn endringer. Dette kan være nyttig dersom du legge til flere vedlegg, endre svar på spørsmål eller gjøre endringer i søknadstekst eller CV.

Fremgangsmåte:

1. Finn frem stillingsannonsen og klikk "Søk stilling"

2. Du vil se denne beskjeden øverst i søkevinduet: "Du har registrert søknad for denne stillingen tidligere. Hvis du sender inn en ny søknad, vil din tidligere søknad bli trukket.", og du må velge hvor du så annonsen på nytt.

1_-_beskj_rt.png

3. I steg 2 (Søknadstekst) vil du ha mulighet til å lime inn sist brukte søknadstekst dersom teksten fra opprinnelig søknad ikke ble kopiert inn automatisk. 

2.PNG

4. Gå videre med søknaden som normalt, du kan endre søknadstekst (steg 2), opplysninger (steg 3), CV (steg 4) og vedlegg (steg 5) før du sender søknaden i siste steg. 

5. Når søknaden er sendt vil du motta ny bekreftelse på at søknad er mottatt. Du kan også se gjennom søknaden under "sendte søknader" i din Jobbsøkerkonto.

 

Før søknadsfrist kan du sende så mange søknader du ønsker på en og samme stilling. Du vil ikke fremkomme flere ganger på kandidatlisten da tidligere søknad vil bli automatisk trukket og erstattet av ny søknad. Arbeidsgiver vil alltid motta den siste versjonen av søknaden din, og ikke ha tilgang til tidligere utgaver.

Etter søknadsfristens utløp må du ta kontakt med arbeidsgiver dersom du ønsker å endre din innsendte søknad.

Vær obs på at dersom du søker flere jobber samtidig kan "Lim inn sist brukte søknadstekst"-knappen lime inn søknadstekst fra en annen stilling enn søknaden du vil oppdatere. Du kan da finne opprinnelig søknadstekst under "sendte søknader" i din Jobbsøkerkonto.

 

Var denne artikkelen nyttig?
2 av 2 syntes dette var nyttig
Har du flere spørsmål? Send oss en henvendelse